Frågor & svar flyttstädning

Vad måste jag förbereda innan ni kommer och flyttstädar?

För att kunna göra en ordentlig flyttstädning enligt vår checklista och med nöjd kund-garanti behöver bostaden vara tom innan vi kommer. Frysen måste vara avfrostad om vi ska kunna städa den. Kontrollera också om alla fönster går att öppna. Meddela oss ev skador på bostaden, tex fönster och golv mm. Vi måste ha tillgång till varmvatten och el, så vänta med att stänga av sådant tills städningen är avklarad.

Behöver jag ha material hemma?

Nej, vi har med oss allt vi behöver.

Hur lång tid tar flyttstädningen?

Beroende på bostadens storlek så skickar vi olika antal städare. Fråga när du bokar så får du en ungefärlig tid när det ska vara klart.

Hur går en städbesiktning till?

Efter avslutat arbete vill vi genomföra en besiktning av flyttstädningen tillsammans med dig. Vi utgår från ett besiktningsprotokoll och går igenom bostaden tillsammans med dig där du får godkänna flyttstädningen. Vi ser gärna att även köparen är med, eller att köparen gör det istället för dig som beställare. Om vi får kontaktuppgifter till köparen vid bokningen så sköter vi den kontakten. Ev missar åtgärdas på plats direkt av städteamet. Städarna ringer till dig eller till köparen ca en timme innan de är klara så att du kan förbereda dig på att komma. Det är viktigt att du passar den tiden då våra flyttstädteam måste åka vidare till nästa uppdrag.

Har jag någon garanti på utfört arbete?

Ja, vi ger dig garanti på alla våra flyttstädningar. För att garantin ska gälla är det mycket viktigt att du eller köparen är med vid besiktningen efter avslutad flyttstädning.

Vad händer om något går sönder när ni flyttstädar hos mig?

Vi har ansvarsförsäkring som täcker ev skador orsakade av oss. Ni anmäler det till oss via info@renfracsh.se eller 090-77 88 82.

Hur betalar jag för min flyttstädning?

Vi skickar en faktura till er efter utfört arbete med en förfallotid på 7 dagar. Vi ansöker om skatteavdraget åt er. Ni kan välja mellan en vanlig pappersfaktura eller en e-faktura. Glöm ej att uppge en korrekt adress om du väljer pappersfaktura, antingen din nya adress eller den adress som du har eftersändning ifrån.

Har ni några andra avgifter som tillkommer?

Endast inglasad balkong tillkommer ett extra avgift på 350 kr.

Ett rent hem och mer fritid

Många funderar länge på saken innan de bestämmer sig för att prova att ta hjälp av en städfirma. Det tycker vi är synd. Det är ju bara att prova!

Våra kunder ska känna sig trygga

Självklart har vi företagsförsäkring och tystnadsplikt så att du som kund kan känna dig trygg när du lämnar ditt hem i våra händer.